Chcielibyśmy podzielić się z Państwem sprawdzoną metodą terapeutyczną, która znacząco wspiera rozwój kompetencji społecznych Waszego dziecka – Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Nasza praktyka terapeutyczna koncentruje się na kilku kluczowych obszarach, które są niezwykle istotne dla harmonijnego rozwoju społecznego:
- Emocje: W ramach naszego programu TUS, uczymy dzieci rozpoznawania, zrozumienia i radzenia sobie z różnorodnymi emocjami. Pomagamy budować zdolność radzenia sobie z frustracją, gniewem czy strachem, jednocześnie kształtując umiejętność wyrażania uczuć w sposób pozytywny i konstruktywny.
- Normy Społeczne: Dzieci zdobywają również wiedzę na temat zasad obowiązujących w społeczeństwie, co umożliwia im zrozumienie funkcjonowania świata wokół nich. Ta wiedza wpływa na skuteczniejszą interakcję z innymi ludźmi.
- Komunikacja: Skupiamy się na rozwijaniu umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Dzieci uczą się klarownego wyrażania swoich myśli i uczuć, a także słuchania innych z uwagą i empatią.
- Samowiedza i Samoświadomość: Wspieramy rozwój samoświadomości, pomagając dzieciom zrozumieć swoje własne cechy, umiejętności i ograniczenia. Ta wiedza stanowi klucz do budowania pewności siebie i pozytywnego stosunku do samego siebie.
- Asertywność: Nasze sesje terapeutyczne uczą asertywności – umiejętności wyrażania swoich opinii i potrzeb w sposób stanowczy, ale jednocześnie szanujący innych.
- Radzenie Sobie w Trudnych Sytuacjach: Dzieci uczą się technik radzenia sobie w sytuacjach trudnych czy konfliktowych. Pomagamy im znaleźć spokojne i efektywne sposoby rozwiązywania problemów.
- Współpraca: Praca w grupie pomaga dzieciom rozwijać umiejętność współpracy z innymi, budować zrozumienie dla różnorodności i nauczyć się wzajemnego szacunku.
Cykl naszych spotkań obejmuje co najmniej 15 zajęć (satramy się aby był to jeden semetr szkolny), co daje dzieciom wystarczająco dużo czasu na przyswajanie nowych umiejętności i praktykowanie ich w bezpiecznym środowisku. Wierzymy, że Trening Umiejętności Społecznych może stanowić kluczową inwestycję w przyszłość Waszego dziecka, wspierając jego rozwój umiejętności istotnych nie tylko dla sukcesu szkolnego, ale także dla satysfakcji i harmonii w codziennym życiu.
Grupy 4-8 osób, tworzone tak by dzieci były w podobnym wieku, tzn. różnica 2-3 lat (klasy 1-3, 4-6, 7-8). Spotkania 1 godzina zegarowa (10 spotkań). W ramach tych spotkań: 2 spotkania po 50 min ( dziecko i rodzic) – przed i po cyklu, certyfikat ukończenia.
Skontaktuj się