Dla kogo?
Program przeznaczony jest dla dzieci oraz młodzieży mającej trudności z kontrolowaniem złości, wykazującej zachowania impulsywne lub agresywne.
Cel.
Celem treningu jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami konfliktowymi w sposób konstruktywny, bez użycia przemocy – fizycznej, słownej ani emocjonalnej.
TZA
Trening składa się z trzech kluczowych komponentów:
- Trening Umiejętności Prospołecznych – Uczy pozytywnych zachowań interpersonalnych, takich jak rozwiązywanie konfliktów, empatia, asertywność, współpraca.
- Trening Kontroli Złości – Pomaga zidentyfikować sygnały ostrzegawcze złości, zrozumieć jej mechanizmy i nauczyć się strategii jej regulacji.
- Wnioskowanie moralne – Rozwija zdolność do refleksji nad konsekwencjami działań, empatycznego myślenia i podejmowania odpowiedzialnych decyzji.
Efekt.
Zakładane efekty uczestnictwa:
- Lepsze panowanie nad emocjami i impulsywnością
- Większa empatia i zdolność do rozwiązywania konfliktów
- Wzrost samoświadomości i odpowiedzialności za własne zachowanie
- Poprawa relacji w szkole, rodzinie i środowisku rówieśniczym
Plan.
Zasady uczestnictwa:
- Pierwsze spotkanie odbywa się wyłącznie z rodzicem bądź opiekunem (80 minut) – 250 złotych.
- Program obejmuje 10 cotygodniowych spotkań z dzieckiem (50 minut)
- Ostatnie spotkanie ma formę podsumowującą w której uczestniczy rodzic wraz z dzieckiem (50 minut)
Cena za 11 spotkań (10 z dzieckiem i podsumowujące) 1850 złotych, lub płatne pojedynczo 190 złotych za spotkanie.
TZA w skrócie
Podczas treningu nauczymy i wyćwiczymy z dzieckiem radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w każdym obszarze jego życia – domowym, szkolnym i w relacjach rówieśniczych.
Dostarczymy odpowiedzi na pytania:
- Po co nam złość – dlaczego tak naprawdę się złościmy?
- Jak nasze ciało pokazuje nam, że odczuwamy złość?
- Jakie błędy popełniamy i jakie ponosimy konsekwencje?
- Jak redukować napięcie w ciele?
- Jak zapanować nad kłębiącymi się myślami?
- Jak konstruktywnie poradzić sobie ze złością?
- Jak wyrażać złość w sposób kontrolowany i akceptowalny przez otoczenie?
Zapoznamy dziecko z konkretnymi narzędziami, które będzie mogło wykorzystać poza gabinetem psychologa.
Wiek: 7 +
Liczba spotkań: około 12
Czas: 80-50 min

