Terapia neurodydaktyczna

Już od kwietnia zapraszamy Państwa pociechy na spersonalizowane zajęcia neurodydaktyczne, które są dedykowane indywidualnym potrzebom i celom rozwojowym uczniów szkoły podstawowej. Oferujemy kompleksowe wsparcie w procesie uczenia się, pomagając uczniom rozwijać ich umiejętności poznawcze, społeczne i emocjonalne.

Oferta zajęć indywidualnych obejmuje:

1. Diagnoza potrzeb edukacyjnych:

 Przeprowadzamy kompleksową diagnozę potrzeb edukacyjnych ucznia, wykorzystując różnorodne narzędzia diagnostyczne, aby lepiej zrozumieć jego mocne strony, słabości i obszary do rozwoju.

Celem diagnozy jest ocena obecnego poziomu umiejętności poznawczych ucznia, w tym pamięć, uwagę, koncentrację, myślenie abstrakcyjne, analizę i wnioskowanie. Na podstawie tych wyników ustala się obszary, które wymagają dalszego rozwoju.

2. Spersonalizowane planowanie nauczania:

Na podstawie diagnozy potrzeb edukacyjnych tworzymy spersonalizowany plan nauczania, który uwzględnia indywidualne cele, zainteresowania i style uczenia się ucznia. Plan zawiera konkretne cele rozwojowe związane z umiejętnościami poznawczymi, takie jak poprawa pamięci krótko- i długotrwałej, zwiększenie koncentracji i uwagi, rozwijanie umiejętności wnioskowania czy doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów.

3. Indywidualne zajęcia terapeutyczne:

Oferujemy indywidualne sesje terapeutyczne prowadzone przez neurodydaktyka i Trenera Funkcji Poznawczych, które skupiają się na rozwijaniu umiejętności poznawczych, społecznych i emocjonalnych ucznia. Neurodydaktyk prowadzi różnorodne ćwiczenia kognitywne w formie zabawy, które są dostosowane do ucznia. Mogą to być ćwiczenia pamięciowe, logiczne, matematyczne, werbalne czy wzrokowo-przestrzenne, które angażują różne obszary mózgu i pomagają w ich dalszym rozwoju.

4. Wsparcie funkcji wykonawczych

 Zapewniamy wsparcie samodzielnej pracy, pomagając uczniowi w zrozumieniu treści, organizacji pracy oraz skutecznym planowaniu nauki. Neurodydaktyk uczy ucznia skutecznych strategii organizacyjnych, które pomagają mu w zarządzaniu czasem, planowaniu pracy i skupianiu uwagi. Może to obejmować naukę technik planowania, tworzenia harmonogramów, korzystania z notatek czy efektywnego dzielenia czasu na zadania.

5. Współpraca z rodzicami:

 Współpracujemy z rodzicami, aby zapewnić spójne i skuteczne wsparcie w procesie uczenia się oraz dostosować strategie nauki. Współpraca obejmuje konsultację wstępną i po zakończonej terapii. Terapia indywidualna oscyluje od 3 miesięcy regularnych spotkań do 6 miesięcy, z możliwością kontynuacji. Zajęcia trwają 45 minut, w trakcie których dziecko eksploruje obszary terapii. Dominuje forma zabawy i ruchu.

Terapia neurodydaktyczna oddziaływuje na postęp w zakresie:

  • myślenie i koncentrację
  • uwagę
  • regulację emocji i napięć
  • kształtowanie pamięci długotrwałej
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
  • zarządzanie czasem
  • wykonywanie zadań.

Zajęcia są skierowane do rodziców, którzy:
chcą rozwijać potencjał kompetencji poznawczych swoich dzieci;
– chcą wspierać trudności i zaburzenia neurorozwojowe własnych dzieci.

Cykl terpautycznych spotkań z dzieckiem poprzedzony bedzie kosultacją z rodzicem. Na zakończenie terapii (sugerowana ilość spotkań z dzieckiem – 10) planowane jest kolejne spotkanie z rodzicem podsumowujące terapię.

Koszt jednego spotkania 180 złotych.

Zajęcia prowadzi doświadczona pedagożka w zakresie oligofrenopedagogiki, terapeutka Integracji Sensorycznej, certyfikowana Trenerka Funkcji Poznawczych, Neurodydaktyczka i Trenerka Kinezjologii Edukacyjnej (w trakcie) mgr Monika Góźdź