Aktualności

  • Olga Sarzała

    Psycholog, terapeuta dorośli, praca ze snami.

    Jestem psychologiem ze specjalizacją w psychoterapii, pracownikiem Archidiecezji Caritasu oraz Mokotowskiego Hospicjum Św. Krzyża.

    Zapraszam osoby, które pragną lepiej zrozumieć siebie, odbudować swoją wewnętrzną równowagę oraz nawiązać harmonijną relację z otaczającą rzeczywistością. Doświadczenie zdobywałam pracując z osobami w specyficznych kryzysach, psychicznych, relacyjnych, tożsamościowych, onkologicznych, kryzysach dotyczących śmierci czy bezdomności. Jako psycholog i socjokryminolog mam dodatkowe doświadczenie w pracy z osobami, które odbywały wyrok pozbawienia wolności. Moja działalność obejmowała wsparcie w procesie reintegracji społecznej i psychicznej, identyfikację barier utrudniających powrót do społeczeństwa, a także diagnozę psychospołeczną z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i trudności tej grupy.

    W czym mogę pomóc:

    • Diagnoza osobowości i obszarów związanych z osobowością metodami wywiadu oraz testów psychologicznych MMPI-2, SCID-5, NEO-PI-R.
    • Psychoedukacja i wsparcie z zakresu osobowości, emocji, procesów poznawczych
    • Psychoedukacja z zakresu rozwoju osobistego
    • Interwencja kryzysowa – wsparcie dla osób doświadczających kryzysu, lub/i ich rodzin
    • Praca ze snami – symbolika senna a znaczenie psychologiczne, psychoedukacja na podstawie wniesionego sennego materiału, sen jako klucz do szerszego rozumienia siebie.
  • Aleksandra Resztik-Wesołowska

    śpiewaczka (sopran koloraturowy), pedagog. 

    Aleksandra Resztik-Wesołowska – śpiewaczka (sopran koloraturowy), pedagog, tłumaczka i lektorka j. francuskiego, menedżer kultury.

    W Poradni Świadome Ja będę prowadzić indywidualne i grupowe holistyczne warsztaty emisji i uwalniania głosu. Jestem pasjonatką spacerów po lesie, jazdy na rowerze, jogi, tańca, podróży, lektury i rozwoju osobistego. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci.

  • Marta Kuczyńska

    Psycholog dorośli CBT. 

    Jestem psychologiem pracującym z osobami dorosłymi, również w języku angielskim

    Ukończyłam studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie w 2019 roku.

    Doświadczenie zawodowe zdobywałam m. in. w Fundacji Świat Ludzkich Spraw oraz Ośrodku Interwencji Kryzysowej.

    Regularnie i z zaangażowaniem poszerzam swoją wiedzę. Ukończyłam certyfikowane szkolenia m. in. z zakresu:  

    • poradnictwa psychologicznego,
    • interwencji kryzysowej
    • pracy z objawami depresji,
    • regulacji emocji i sposobów radzenia sobie ze stresem, 
    • wsparcia osób doświadczających przemocy domowej,
    • pracy z traumą
    • podstaw i narzędzi CBT.

    Pracuję z osobami doświadczającymi trudnych sytuacji życiowych, straty, żałoby, przemocy domowej, konfliktów rodzinnych, kryzysów w związku, obniżonego nastroju, zaburzeń lękowych i zaburzeń snu.

    Podczas sesji pracuję z głębokim szacunkiem i empatią do wartości, przeżyć oraz osobistej historii pacjenta. Zapraszam na spotkanie pełne akceptacji i zrozumienia. .

  • Terapia poznawczo-behawioralna CBT

    Terapia poznawczo-behawioralna (CBT, Cognitive Behavioral Therapy) to jedna z najskuteczniejszych i najbardziej rozpowszechnionych metod psychoterapii, opierająca się na założeniu, że myśli, emocje i zachowania wzajemnie na siebie wpływają. Jej głównym celem jest zmiana destrukcyjnych wzorców myślowych i zachowań, które utrwalają problemy psychiczne.

    Terpia CBT w punktach:

    1. CBT opiera się na związku między myślami, emocjami i zachowaniami.
    2. Skupia się na teraźniejszych trudnościach zamiast analizowania przeszłości.
    3. Celem jest zmiana negatywnych wzorców myślowych i destrukcyjnych zachowań.
    4. Terapia jest krótkoterminowa, zazwyczaj trwa od kilku do kilkudziesięciu sesji.
    5. Kluczowym narzędziem jest identyfikacja i zmiana automatycznych myśli.
    6. CBT stosuje się w leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, PTSD, OCD i innych problemów.
    7. Pacjent i terapeuta współpracują jako partnerzy, budując aktywną relację terapeutyczną.
    8. Terapia opiera się na dowodach naukowych, co czyni ją jedną z najlepiej przebadanych metod.
    9. CBT wprowadza zadania domowe, pomagające utrwalać zmiany między sesjami.
    10. Psychoedukacja wyjaśnia pacjentowi mechanizmy zaburzeń i procesy terapeutyczne.
    11. Stosuje techniki zmiany przekonań irracjonalnych na bardziej realistyczne.
    12. Ważnym elementem są techniki ekspozycji, szczególnie przy leczeniu lęków i fobii.
    13. W CBT analizuje się błędy poznawcze, takie jak myślenie czarno-białe czy katastrofizacja.
    14. Terapia zachęca do prowadzenia dziennika myśli, aby śledzić związki między myślami a emocjami.
    15. Techniki relaksacyjne i mindfulness pomagają w radzeniu sobie z napięciem i stresem.
    16. CBT uczy tolerancji na trudne emocje i rozwija umiejętności samoregulacji.
    17. Koncentruje się na osiąganiu konkretnych i realistycznych celów terapeutycznych.
    18. Terapia uczy pacjenta rozwiązywania problemów i skutecznych strategii radzenia sobie.
    19. CBT wspiera budowanie pozytywnych wzorców zachowań poprzez stopniowe zmiany.
    20. Terapia zachęca do eksperymentowania i testowania przekonań w rzeczywistości.
    21. W CBT stosuje się analizę funkcjonalną, aby zrozumieć zależności między myślami, emocjami i zachowaniami.
    22. Proces terapeutyczny rozwija poczucie własnej skuteczności i samodzielność pacjenta.
    23. Terapia pomaga zapobiegać nawrotom problemów dzięki trwałym umiejętnościom radzenia sobie.
    24. CBT można prowadzić indywidualnie, w grupach, online lub podczas warsztatów.
    25. Jej głównym celem jest poprawa jakości życia pacjenta poprzez świadome i konstruktywne zmiany.

    W Świadome ja w tym nurcie pracują:

  • Terapia w nurcie integracyjnym

    Integracyjny nurt w terapii psychologicznej to podejście, które łączy różne szkoły i techniki psychoterapeutyczne, aby dostosować proces leczenia do unikalnych potrzeb klienta.

    Oto jego kluczowe aspekty:

    1. Łączy elementy różnych teorii, takich jak poznawczo-behawioralna, humanistyczna, psychodynamiczna czy systemowa.
    2. Zakłada, że różne podejścia mogą wzajemnie się uzupełniać.
    3. Dostosowuje metody do indywidualnych celów i zasobów klienta.
    4. Wymaga od terapeuty szerokiej wiedzy i elastyczności.
    5. Uwzględnia różnorodne perspektywy rozumienia ludzkich problemów.
    6. Może obejmować zarówno introspekcję, jak i techniki oparte na działaniu.
    7. Podkreśla wagę relacji terapeutycznej jako kluczowego elementu leczenia.
    8. Obejmuje podejście holistyczne, uwzględniając aspekty emocjonalne, poznawcze i społeczne.
    9. Zakłada, że proces terapii jest dynamiczny i może zmieniać się w czasie.
    10. Integruje nowe odkrycia naukowe i metody o udowodnionej skuteczności.
    11. Może wykorzystywać pracę z ciałem, medytację czy elementy terapii artystycznej.
    12. Uwzględnia różnice kulturowe i światopoglądowe klientów.
    13. Skupia się na zasobach i mocnych stronach osoby.
    14. Łączy introspekcję z praktycznymi strategiami rozwiązania problemów.
    15. Może być stosowany w pracy z różnymi grupami, od dzieci po seniorów.
    16. Podkreśla rolę indywidualnego doświadczenia klienta.
    17. Uznaje, że każda osoba ma unikalny sposób przetwarzania informacji i emocji.
    18. Pozwala na wybór najskuteczniejszych technik w danej sytuacji.
    19. Zakłada współpracę między terapeutą a klientem.
    20. Jest otwarty na ewolucję technik terapeutycznych w odpowiedzi na potrzeby klienta.
    21. Może być stosowany w terapii indywidualnej, rodzinnej czy grupowej.
    22. Zachęca do autorefleksji i wzrostu osobistego.
    23. Wykorzystuje elementy psychoedukacji, aby klient lepiej rozumiał swoje trudności.
    24. Przywiązuje dużą wagę do etyki i profesjonalizmu w pracy terapeutycznej.
    25. Dąży do kompleksowego zrozumienia klienta, umożliwiając skuteczniejsze wspieranie jego rozwoju.

    W nurcie tym w Świadome ja pracują:

  • Dorota Kocięcka-Karpiuk

    Psycholog, psychotraumatolog – dzieci 7+, młodzież, dorośli . 

    Jestem psychologiem i psychotraumatologiem.

    Ukończyłam pięcioletnie, dzienne studia magisterskie na kierunku Psychologia w zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalność z Psychoterapii oraz studia podyplomowe z  Psychotraumatologii uzyskałam w  Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie.  Jestem  w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego dla psychologów. Jestem Konsultantem kryzysowym – mam dyplom IPTK z zakresu Pierwszej pomocy w kryzysie psychologicznym. 

    Ukończyłam liczne szkolenia dotyczące pracy z młodzieżą, m.in. :

    • Kryzys psychologiczny w adolescencji i interwencja kryzysowa.
    • Wsparcie rodzica.
    • Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży.
    • Diagnoza i co dalej? Regulacje prawne dotyczące osób w spektrum autyzmu.

    Pracuję z dziećmi  i ich rodzicami, młodzieżą oraz dorosłymi. 

    Specjalizuję się w interwencji kryzysowej oraz terapii osób z doświadczeniem traumy i jej następstw, zapewniając pomoc w trudnych momentach życia oraz terapię psychologiczną. 

     Oferuję wsparcie i terapię dostosowaną do indywidualnych potrzeb. W swojej pracy łączę empatię z fachową wiedzą, pomagając pacjentom odzyskać równowagę i poczucie bezpieczeństwa. Regularnie uczestniczę w szkoleniach i konferencjach, aby stale doskonalić swoje umiejętności. 

    Prywatnie jestem żoną i mamą trójki dzieci. 

  • Maciej Witkowski

    Psycholog, Psychoterapeuta. Młodzież 12+, dorośli

    Jestem psychologiem i psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym (CBT) w trakcie całościowego czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego. Ukończyłem studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie. Moja specjalizacja ze studiów to: Relacje międzyludzkie.

    Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując z dziećmi w Spektrum Autyzmu w placówce przedszkolnej, Fundacji Kokonovo, a także w Poradni Zdrowia Psychicznego Centrum CBT.

    W swojej pracy szczególną uwagę przykładam do stworzenia jak najlepszej relacji terapeutycznej z pacjentem, która będzie oparta na zaufaniu i akceptacji. Pierwsza wizyta ma charakter konsultacji diagnostycznej, podczas której wspólnie z pacjentem ustalamy cel pracy, kwalifikujemy do odpowiedniej terapii i proponujemy najlepszy rodzaj pracy.

    Czym się zajmuję:

    • Zaburzenia lękowe,
    • depresja,
    • myśli samobójcze,
    • problemy w rodzinie,
    • problemy wychowawcze,
    • ataki paniki,
    • brak poczucia sensu,
    • zaburzenia nastroju,
    • zaburzenia osobowości,
    • kryzys w związku,
    • zaburzenia w relacjach międzyludzkich,
    • zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne,
    • zaburzenia emocjonalne.

    O mnie

    Szeroko pojęta psychologia i pomoc drugiemu człowiekowi zdecydowanie nie jest dla mnie jedynie pracą, a czymś więcej, czymś co napędza mnie do działania i daje poczucia spełnienia i satysfakcji.

    Szczerze wierzę, że znaczna większość pacjentów borykających się z różnymi trudnościami natury psychicznej jest w stanie zmienić swoją sytuację przy odpowiednim podejściu i wsparciu. Mam przekonanie, iż jestem w stanie skutecznie pomagać i udzielać wsparcia osobom, które tego potrzebują.

    Na co dzień jestem osobą aktywną, empatyczną, energiczną, twardo stąpającą po ziemi i ciekawą świata.

    Ukończone Kursy:

    • Diagnoza zaburzeń ze spektrum Autyzmu – Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
    • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – Soyer Centrum Szkoleniowe
    • Diagnoza i terapia dziecka z zespołem Aspergera – Centrum CBT „Zdrowie psychiczne zaczyna się w jelitach. Kurs Mikrobioty nie tylko dla psychoterapeutów”- Centrum CBT
    • Negocjacje i mediacje – Centrum CBT
    • Zachowania trudne i agresywne u dzieci i młodzieży – Centrum CBT
    • Centrum CBT Praca na relacji terapeutycznej – Centrum CBT
  • Świadome Ja w działaniu na rzecz zdrowia psychicznego młodego pokolenia!

    Z dumą informujemy o zrealizowaniu na zlecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piasecznie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla czterech grup dzieci w wieku 4–15 lat. W okresie od sierpnia do października 2024 r. przeprowadziliśmy ponad 60 godzin zajęć, wspierając rozwój kompetencji społecznych uczestników.

    Projekt został współfinansowany przez Województwo Mazowieckie w ramach programu „Mazowsze dla Zdrowia Psychicznego 2024” oraz Powiat Piaseczyński w ramach zadania „BEZ FALSTARTU”.

    Dziękujemy za zaufanie i zaangażowanie wszystkich partnerów! 💙