- Olga Sarzała
Psycholog, terapeuta dorośli, praca ze snami.
Jestem psychologiem ze specjalizacją w psychoterapii, pracownikiem Archidiecezji Caritasu oraz Mokotowskiego Hospicjum Św. Krzyża.
Zapraszam osoby, które pragną lepiej zrozumieć siebie, odbudować swoją wewnętrzną równowagę oraz nawiązać harmonijną relację z otaczającą rzeczywistością. Doświadczenie zdobywałam pracując z osobami w specyficznych kryzysach, psychicznych, relacyjnych, tożsamościowych, onkologicznych, kryzysach dotyczących śmierci czy bezdomności. Jako psycholog i socjokryminolog mam dodatkowe doświadczenie w pracy z osobami, które odbywały wyrok pozbawienia wolności. Moja działalność obejmowała wsparcie w procesie reintegracji społecznej i psychicznej, identyfikację barier utrudniających powrót do społeczeństwa, a także diagnozę psychospołeczną z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i trudności tej grupy.
W czym mogę pomóc:
- Diagnoza osobowości i obszarów związanych z osobowością metodami wywiadu oraz testów psychologicznych MMPI-2, SCID-5, NEO-PI-R.
- Psychoedukacja i wsparcie z zakresu osobowości, emocji, procesów poznawczych
- Psychoedukacja z zakresu rozwoju osobistego
- Interwencja kryzysowa – wsparcie dla osób doświadczających kryzysu, lub/i ich rodzin
- Praca ze snami – symbolika senna a znaczenie psychologiczne, psychoedukacja na podstawie wniesionego sennego materiału, sen jako klucz do szerszego rozumienia siebie.
- Aleksandra Resztik-Wesołowska
śpiewaczka (sopran koloraturowy), pedagog.
Aleksandra Resztik-Wesołowska – śpiewaczka (sopran koloraturowy), pedagog, tłumaczka i lektorka j. francuskiego, menedżer kultury.
W Poradni Świadome Ja będę prowadzić indywidualne i grupowe holistyczne warsztaty emisji i uwalniania głosu. Jestem pasjonatką spacerów po lesie, jazdy na rowerze, jogi, tańca, podróży, lektury i rozwoju osobistego. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci.
- Marta Kuczyńska
Psycholog dorośli CBT.
Jestem psychologiem pracującym z osobami dorosłymi, również w języku angielskim.
Ukończyłam studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie w 2019 roku.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m. in. w Fundacji Świat Ludzkich Spraw oraz Ośrodku Interwencji Kryzysowej.
Regularnie i z zaangażowaniem poszerzam swoją wiedzę. Ukończyłam certyfikowane szkolenia m. in. z zakresu:
- poradnictwa psychologicznego,
- interwencji kryzysowej,
- pracy z objawami depresji,
- regulacji emocji i sposobów radzenia sobie ze stresem,
- wsparcia osób doświadczających przemocy domowej,
- pracy z traumą,
- podstaw i narzędzi CBT.
Pracuję z osobami doświadczającymi trudnych sytuacji życiowych, straty, żałoby, przemocy domowej, konfliktów rodzinnych, kryzysów w związku, obniżonego nastroju, zaburzeń lękowych i zaburzeń snu.
Podczas sesji pracuję z głębokim szacunkiem i empatią do wartości, przeżyć oraz osobistej historii pacjenta. Zapraszam na spotkanie pełne akceptacji i zrozumienia. .
- Terapia poznawczo-behawioralna CBT
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT, Cognitive Behavioral Therapy) to jedna z najskuteczniejszych i najbardziej rozpowszechnionych metod psychoterapii, opierająca się na założeniu, że myśli, emocje i zachowania wzajemnie na siebie wpływają. Jej głównym celem jest zmiana destrukcyjnych wzorców myślowych i zachowań, które utrwalają problemy psychiczne.
Terpia CBT w punktach:
- CBT opiera się na związku między myślami, emocjami i zachowaniami.
- Skupia się na teraźniejszych trudnościach zamiast analizowania przeszłości.
- Celem jest zmiana negatywnych wzorców myślowych i destrukcyjnych zachowań.
- Terapia jest krótkoterminowa, zazwyczaj trwa od kilku do kilkudziesięciu sesji.
- Kluczowym narzędziem jest identyfikacja i zmiana automatycznych myśli.
- CBT stosuje się w leczeniu depresji, zaburzeń lękowych, PTSD, OCD i innych problemów.
- Pacjent i terapeuta współpracują jako partnerzy, budując aktywną relację terapeutyczną.
- Terapia opiera się na dowodach naukowych, co czyni ją jedną z najlepiej przebadanych metod.
- CBT wprowadza zadania domowe, pomagające utrwalać zmiany między sesjami.
- Psychoedukacja wyjaśnia pacjentowi mechanizmy zaburzeń i procesy terapeutyczne.
- Stosuje techniki zmiany przekonań irracjonalnych na bardziej realistyczne.
- Ważnym elementem są techniki ekspozycji, szczególnie przy leczeniu lęków i fobii.
- W CBT analizuje się błędy poznawcze, takie jak myślenie czarno-białe czy katastrofizacja.
- Terapia zachęca do prowadzenia dziennika myśli, aby śledzić związki między myślami a emocjami.
- Techniki relaksacyjne i mindfulness pomagają w radzeniu sobie z napięciem i stresem.
- CBT uczy tolerancji na trudne emocje i rozwija umiejętności samoregulacji.
- Koncentruje się na osiąganiu konkretnych i realistycznych celów terapeutycznych.
- Terapia uczy pacjenta rozwiązywania problemów i skutecznych strategii radzenia sobie.
- CBT wspiera budowanie pozytywnych wzorców zachowań poprzez stopniowe zmiany.
- Terapia zachęca do eksperymentowania i testowania przekonań w rzeczywistości.
- W CBT stosuje się analizę funkcjonalną, aby zrozumieć zależności między myślami, emocjami i zachowaniami.
- Proces terapeutyczny rozwija poczucie własnej skuteczności i samodzielność pacjenta.
- Terapia pomaga zapobiegać nawrotom problemów dzięki trwałym umiejętnościom radzenia sobie.
- CBT można prowadzić indywidualnie, w grupach, online lub podczas warsztatów.
- Jej głównym celem jest poprawa jakości życia pacjenta poprzez świadome i konstruktywne zmiany.
W Świadome ja w tym nurcie pracują:
- Terapia w nurcie integracyjnym
Integracyjny nurt w terapii psychologicznej to podejście, które łączy różne szkoły i techniki psychoterapeutyczne, aby dostosować proces leczenia do unikalnych potrzeb klienta.
Oto jego kluczowe aspekty:
- Łączy elementy różnych teorii, takich jak poznawczo-behawioralna, humanistyczna, psychodynamiczna czy systemowa.
- Zakłada, że różne podejścia mogą wzajemnie się uzupełniać.
- Dostosowuje metody do indywidualnych celów i zasobów klienta.
- Wymaga od terapeuty szerokiej wiedzy i elastyczności.
- Uwzględnia różnorodne perspektywy rozumienia ludzkich problemów.
- Może obejmować zarówno introspekcję, jak i techniki oparte na działaniu.
- Podkreśla wagę relacji terapeutycznej jako kluczowego elementu leczenia.
- Obejmuje podejście holistyczne, uwzględniając aspekty emocjonalne, poznawcze i społeczne.
- Zakłada, że proces terapii jest dynamiczny i może zmieniać się w czasie.
- Integruje nowe odkrycia naukowe i metody o udowodnionej skuteczności.
- Może wykorzystywać pracę z ciałem, medytację czy elementy terapii artystycznej.
- Uwzględnia różnice kulturowe i światopoglądowe klientów.
- Skupia się na zasobach i mocnych stronach osoby.
- Łączy introspekcję z praktycznymi strategiami rozwiązania problemów.
- Może być stosowany w pracy z różnymi grupami, od dzieci po seniorów.
- Podkreśla rolę indywidualnego doświadczenia klienta.
- Uznaje, że każda osoba ma unikalny sposób przetwarzania informacji i emocji.
- Pozwala na wybór najskuteczniejszych technik w danej sytuacji.
- Zakłada współpracę między terapeutą a klientem.
- Jest otwarty na ewolucję technik terapeutycznych w odpowiedzi na potrzeby klienta.
- Może być stosowany w terapii indywidualnej, rodzinnej czy grupowej.
- Zachęca do autorefleksji i wzrostu osobistego.
- Wykorzystuje elementy psychoedukacji, aby klient lepiej rozumiał swoje trudności.
- Przywiązuje dużą wagę do etyki i profesjonalizmu w pracy terapeutycznej.
- Dąży do kompleksowego zrozumienia klienta, umożliwiając skuteczniejsze wspieranie jego rozwoju.
W nurcie tym w Świadome ja pracują:
- Dorota Kocięcka-Karpiuk
Psycholog, psychotraumatolog – dzieci 7+, młodzież, dorośli .
Jestem psychologiem i psychotraumatologiem.
Ukończyłam pięcioletnie, dzienne studia magisterskie na kierunku Psychologia w zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalność z Psychoterapii oraz studia podyplomowe z Psychotraumatologii uzyskałam w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. Jestem w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego dla psychologów. Jestem Konsultantem kryzysowym – mam dyplom IPTK z zakresu Pierwszej pomocy w kryzysie psychologicznym.
Ukończyłam liczne szkolenia dotyczące pracy z młodzieżą, m.in. :
- Kryzys psychologiczny w adolescencji i interwencja kryzysowa.
- Wsparcie rodzica.
- Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży.
- Diagnoza i co dalej? Regulacje prawne dotyczące osób w spektrum autyzmu.
Pracuję z dziećmi i ich rodzicami, młodzieżą oraz dorosłymi.
Specjalizuję się w interwencji kryzysowej oraz terapii osób z doświadczeniem traumy i jej następstw, zapewniając pomoc w trudnych momentach życia oraz terapię psychologiczną.
Oferuję wsparcie i terapię dostosowaną do indywidualnych potrzeb. W swojej pracy łączę empatię z fachową wiedzą, pomagając pacjentom odzyskać równowagę i poczucie bezpieczeństwa. Regularnie uczestniczę w szkoleniach i konferencjach, aby stale doskonalić swoje umiejętności.
Prywatnie jestem żoną i mamą trójki dzieci.
- Maciej Witkowski
Psycholog, Psychoterapeuta. Młodzież 12+, dorośli
Jestem psychologiem i psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym (CBT) w trakcie całościowego czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego. Ukończyłem studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS w Warszawie. Moja specjalizacja ze studiów to: Relacje międzyludzkie.
Doświadczenie zawodowe zdobywałem pracując z dziećmi w Spektrum Autyzmu w placówce przedszkolnej, Fundacji Kokonovo, a także w Poradni Zdrowia Psychicznego Centrum CBT.
W swojej pracy szczególną uwagę przykładam do stworzenia jak najlepszej relacji terapeutycznej z pacjentem, która będzie oparta na zaufaniu i akceptacji. Pierwsza wizyta ma charakter konsultacji diagnostycznej, podczas której wspólnie z pacjentem ustalamy cel pracy, kwalifikujemy do odpowiedniej terapii i proponujemy najlepszy rodzaj pracy.
Czym się zajmuję:
- Zaburzenia lękowe,
- depresja,
- myśli samobójcze,
- problemy w rodzinie,
- problemy wychowawcze,
- ataki paniki,
- brak poczucia sensu,
- zaburzenia nastroju,
- zaburzenia osobowości,
- kryzys w związku,
- zaburzenia w relacjach międzyludzkich,
- zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne,
- zaburzenia emocjonalne.
O mnie
Szeroko pojęta psychologia i pomoc drugiemu człowiekowi zdecydowanie nie jest dla mnie jedynie pracą, a czymś więcej, czymś co napędza mnie do działania i daje poczucia spełnienia i satysfakcji.
Szczerze wierzę, że znaczna większość pacjentów borykających się z różnymi trudnościami natury psychicznej jest w stanie zmienić swoją sytuację przy odpowiednim podejściu i wsparciu. Mam przekonanie, iż jestem w stanie skutecznie pomagać i udzielać wsparcia osobom, które tego potrzebują.
Na co dzień jestem osobą aktywną, empatyczną, energiczną, twardo stąpającą po ziemi i ciekawą świata.
Ukończone Kursy:
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum Autyzmu – Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – Soyer Centrum Szkoleniowe
- Diagnoza i terapia dziecka z zespołem Aspergera – Centrum CBT „Zdrowie psychiczne zaczyna się w jelitach. Kurs Mikrobioty nie tylko dla psychoterapeutów”- Centrum CBT
- Negocjacje i mediacje – Centrum CBT
- Zachowania trudne i agresywne u dzieci i młodzieży – Centrum CBT
- Centrum CBT Praca na relacji terapeutycznej – Centrum CBT
- Świadome Ja w działaniu na rzecz zdrowia psychicznego młodego pokolenia!
Z dumą informujemy o zrealizowaniu na zlecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piasecznie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla czterech grup dzieci w wieku 4–15 lat. W okresie od sierpnia do października 2024 r. przeprowadziliśmy ponad 60 godzin zajęć, wspierając rozwój kompetencji społecznych uczestników.
Projekt został współfinansowany przez Województwo Mazowieckie w ramach programu „Mazowsze dla Zdrowia Psychicznego 2024” oraz Powiat Piaseczyński w ramach zadania „BEZ FALSTARTU”.
Dziękujemy za zaufanie i zaangażowanie wszystkich partnerów! 💙