Aktualności

  • Świadome Ja w działaniu na rzecz zdrowia psychicznego młodego pokolenia!

    Z dumą informujemy o zrealizowaniu na zlecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piasecznie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla czterech grup dzieci w wieku 4–15 lat. W okresie od sierpnia do października 2024 r. przeprowadziliśmy ponad 60 godzin zajęć, wspierając rozwój kompetencji społecznych uczestników.

    Projekt został współfinansowany przez Województwo Mazowieckie w ramach programu „Mazowsze dla Zdrowia Psychicznego 2024” oraz Powiat Piaseczyński w ramach zadania „BEZ FALSTARTU”.

    Dziękujemy za zaufanie i zaangażowanie wszystkich partnerów! 💙

  • Spotkanie autorskie „Z tego się nie wyrasta, kompendium ADHD”

    Świadome Ja Psychoterapia Piaseczno oraz stowarzyszenie E=mc2 serdecznie zapraszają Państwa na spotkanie z autorami książki „Z tego się nie wyrasta, kompendium ADHD”, dr. hab n. med. Jarosławem Jóźwiakiem i Iwoną Tarnowską-Ciosek.

    Spotkanie odbędzie się w Centrum Edukacyjno Multimedialnym (CEM) w Piasecznie, 23 listopada 2024. Rozpoczynamy o 17:00, spotkanie potrwa do 19:00. Podczas spotkania będzie można kupić książkę, zadać pytanie i oczywiście dostać autografy od autorów.

    Liczba miejsc ograniczona! Obowiązują zapisy: https://forms.gle/Y4LXzmt9b7VLWamU8
    Udział w wydarzeniu jest DARMOWY!

    Do zobaczenia niebawem!

    www.emc2.edu.pl

  • Iwona Dudzińska

    Psychoterapeutka młodzieżowa i rodzinna. Psychodietetyk, doradca zawodowy, dyplomowany
    trener SWPS. 

    Credo jako psychoterapeuty (za M. Bowen):

    „Postrzeganie jednej osoby jako segmentu szerszego systemu rodzinnego
    rządzi sposobem mojego myślenia i reagowania na jednostkę i zmieniło mój
    stosunek do psychoterapii.”

    Psychoterapeutka młodzieżowa i rodzinna, pracuje pod superwizją prof.
    Ireny Namysłowskiej. Psychodietetyk, doradca zawodowy, dyplomowany
    trener SWPS
    .

    Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim ze
    specjalizacją ogólną oraz „Wspieranie rozwoju osobowości”.

    Ukończyła czteroletnie studium psychoterapii prowadzone przez MABOR
    Centrum Psychologiczno – Medyczne i Centrum Doradztwa i Szkoleń w
    Warszawie, atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne,  a także
    szkolenie „Psychoterapia dzieci i młodzieży” prowadzone przez CBT
    szkołę rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i
    Behawioralnej (PTTPB),  które jest członkiem European Association for
    Behavioural and Cognitive Therapies (EABCT).  Praktykę z terapii rodzin
    odbyła w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii Dzieci i Młodzieży w
    Zagórzu (filia w Józefowie) pod superwizją  prof. Ireny Namysłowskiej.

    Ukończyła studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego oraz studium opiniowania sądowo–psychologicznego w Fundacji Dzieci Niczyje. Ponadto studia podyplomowe Psychodietetyka na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz Szkołę dla Rodziców i Wychowawców uprawniającą do prowadzenia warsztatów dla rodziców, zgodnie z założeniami tego programu.

    Wiedzę oraz doświadczenie zawodowe rozwija w pracy z dziećmi, młodzieżą 
    i rodzinami – udzielając pomocy psychologicznej, diagnozując, a także
    prowadząc psychoterapię.
    Oferuje pomoc psychologiczną i psychoterapię o charakterze systemowym, jednak w pracy swej odwołuje się do różnych kierunków
    psychoterapeutycznych, szczególnie poznawczo-behawioralnego

    Oferta:

    • psychoterapia indywidualna, par oraz rodzin,
    • diagnoza trudności rozwojowych i emocjonalnych dzieci i młodzieży,
    • warsztaty i spotkania edukacyjne dla rodziców,
    • konsultacje dla rodziców i  nauczycieli,
    • procesy mediacyjne na terenie szkół,
    • prowadzenie grup dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi oraz
    • warsztaty wychowawcze dla rodziców,
    • szkolenia dla firm i instytucji
  • Katarzyna Prątnicka (Bourzeg)

    Psycholog, psychoterapeuta, CBT, Mindfulness – młodzież 13+, dorośli. 

    Psycholog, specjalność: Psychologia kliniczna, specjalizacje: Psychoedukacja – Zastosowanie metod aktywnych/Podstawy treningu i warsztatu psychologicznego, Cognitive-Behavioural Therapy – Evidence Based Treatment of Mental Disorders.

    Nauczyciel MBSR / MBCT Treningu Redukcji Stresu Opartej Na Uważności / Terapii Poznawczej Opartej Na Uważności.

    Ukończyłam Szkołę Letnią Medycyny Umysł-Ciało oraz Seminarium Techniczne Medycyny Umysł-Ciało W Praktyce Onkologicznej w Klinice Uniwersyteckiej.

    W ramach projektu PAN realizowałam grupy dla pacjentów z bólem chronicznym i stworzyła program nagrodzony Złotym Medalem Targów Innowacji. Prowadziłam w tym zakresie pacjentów dorosłych w programach indywidualnych i grupowych 1. i 2.miesięcznych oraz modułach klinicznych 3.miesięcznych.

    Posiadam również doświadczenie w pracy z młodzieżą, m.in. zdobyte podczas praktyk na Psychiatrii Dziecięcej i Młodzieżowej, w Gimnazjum prowadząc warsztaty o tematyce Autoagresji, Asertywności oraz Presji Otoczenia oraz grupy studentów na uczelni wyższej SWPS, gdzie stworzyła pierwszy w Polsce program Praktyk integrujący MBSR (Redukcja Stresu Oparta O Uważność). Zainaugurowałam praktykę Mindfulness na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, jak i gościnnie w Szkole Głównej Handlowej i wydziałach zamiejskich SWPS.

    Jestem Naturoterapeutą W Obszarze Psychoterapii oraz zdobyłam uprawnienia terapeuty Integracji Sensorycznej.

    Wywodzę się z nurtu 3. fali terapii poznawczo behawioralnej i terapii porządkującej i w tym podejściu towarzyszę osobom w dobrej zmianie.

    Jeśli doświadczasz bólu chronicznego, obniżonego nastroju, apatii, natłoku myśli, trudno Ci unormować dzień i oddech, zmagasz się z lękiem lub napadami paniki to zapraszam na wstępną konsultację.

    W obszarze pracy terapeutycznej mogę podjąć z Tobą współpracę również jeśli chcesz zmiany lub poprawy w obszarze napadów łaknienia czy awersji do jedzenia, jak i sytuacji, gdy brak Ci apetytu.

    Zajmuję się również emocjami, tymi zalewającymi, niechcianymi i tymi, które są trudne.

    Życie przynosi czasem różne nieprzyjemne zdarzenia, które mogą zostać z człowiekiem w postaci traumy, zapamiętane w ciele i duszy: emocjach, myślach, obrazach, tutaj w gabinecie w bezpiecznej, spokojnej, pełnej wyrozumiałości przestrzeni znajdziesz profesjonalną pomoc i ukojenie nerwów.

    Pracuję w oparciu o najwyższe etyczne standardy i szacunek do indywidualnej drogi każdego, bardziej dorosłego oraz takiego, którego osobowość dopiero się kształtuje – nastolatka, wspierając w tym trudnym okresie dużych zmian i wielu pytań o to na kogo wyrosnę, kim będę lub kim się stanę, w myśl zasady, że to nie człowiek jest problemem, a jego nabyte zachowanie, niewiedza i uwarunkowania, czyli w oparciu o założenia terapii poznawczo-behawioralnej.

    Jeśli mogę pomóc w koncentracji, zachowaniach impulsywnych, problemach w relacji z drugim człowiekiem, ludźmi, w grupie lub z samym/samą sobą to chętnie udzielę terapeutycznych wskazówek wspierając na drodze budowania więzi.

    Pracuję wspierając w wybaczaniu, samoopiece i w stawaniu się samym/samą sobą…tak po prostu.

    Zapraszam

    Prowadziłam warsztaty psychoedukacyjne w warszawskich szkołach podstawowych, dzięki czemu poznałam trudności, z jakimi zmagają się uczniowie. Ważne jest dla mnie nawiązanie bezpiecznej i wspierającej relacji z małymi podopiecznymi i ich rodzicami. W swojej pracy skupiam się na mocnych stronach dziecka lub nastolatka, aby móc wspólnie poszukać rozwiązania i działać w zgodzie z nim.

  • Spotkanie z autorami książki “Z tego się nie wyrasta, kompendium ADHD”

    We współpracy ze Stowarzyszeniem E=mc2 organizujemy w listopadzie spotkanie z autorami książki “Z tego się nie wyrasta, kompendium ADHD”, dr hab n. med. Jarosławem Jóźwiakiem i Iwoną Tarnowską-Ciosek.

    Na spotkaniu autorskim uczestnicy będą mieli okazję poznać bliżej temat zaburzenia z perspektywy ekspertów, którzy zrozumiale i rzetelnie przedstawiają temat w swojej książce.

    Celem spotkania jest zwiększenie świadomości i zrozumienia ADHD, obalenie mitów na jego temat oraz wsparcie osób, które doświadczają trudności wynikających z tego zaburzenia. Spotkanie ma także na celu integrację i wsparcie dla rodzin, terapeutów, nauczycieli oraz wszystkich, którzy mają styczność z osobami z ADHD, poprzez wymianę wiedzy i doświadczeń z autorami.

    Podczas spotkania będzie można kupić książkę, zadać pytanie i oczywiście dostać autograf.

     Więcej informacji o wydarzeniu i zapisach znajdą Państwo na Facebooku: https://fb.me/e/2CzkWKwDt

  • Emilia Łapczyńska

    Psychoterapeuta dorośli, CBT. 

    Jestem psycholożką oraz terapeutką z zamiłowania i pasji. Ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. 

    Obecnie jestem w trakcie 4-letniego kursu psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczej i Schematu INTEREGO w Warszawie, które jest rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB). Jestem członkiem PTTPB.

    Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując jako psycholog i terapeuta w gabinetach, placówkach medycznych oraz edukacyjnych.

    Pracuję w nurcie poznawczo- behawioralnym (CBT), dużo czerpię z założeń trzeciej fali CBT, głównie z terapii schematów.

    Przyjmuję osoby dorosłe, które borykają się z depresją, stanami lękowymi, niskim poczuciem własnej wartości, trudnościami z regulacją emocji, brakiem motywacji, w kryzysie egzystencjalnym.

    Pomagam także osobom doświadczającym trudności w relacjach z innymi- w związkach partnerskich, ale także z rodzicami czy dziećmi. Bliska jest mi też praca nad usprawnianiem komunikacji i stawianiem bezpiecznych dla siebie granic.

    Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą w wieku szkolnym i ich opiekunami. Wspieram rodziców w drodze do świadomego rodzicielstwa, udzielam poradnictwa jak bezpiecznie dla dziecka przejść przez trudne doświadczenia jakim jest, np. rozwód. 

    Nadrzędne jest dla mnie stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której pacjent poczuje się swobodnie, w której nie ma miejsca na ocenę, a na konstruktywną rozmowę i wsparcie.

    Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w różnych szkoleniach i warsztatach terapeutycznych. Pracuję pod stałą superwizją.

  • Aleksandra Soliwoda-Mietiułka

    Terapia psychologiczna, terapia skoncentrowana na rozwiązaniach. 

    Jestem psychologiem dzieci i młodzieży, wspieram rodziców w budowaniu dobrej relacji z dziećmi.

    Wierzę w dziecięce  i rodzicielskie kompetencje, jestem nieoceniającym towarzyszem na drodze do zmiany. Staram się stworzyć bezpieczne warunki, aby ułatwić dzieciom i opiekunom rozmowę o trudnościach, jakie im towarzyszą zarówno na co dzień jak i w nagłych wydarzeniach życiowych. Dzielę się wiedzą i rozwiązaniami bazując na praktycznej stronie psychologii.

    Kluczowe tematy, w których mogę udzielić wsparcia:

    • Problemy emocjonalne: problemy z kontrolą i regulacją emocji, wybuchy złości, agresja
    • Trudności wynikające z zaburzenia ADHD, spektrum autyzmu
    • Depresja i lęki dziecięce
    • Trudności w relacjach: problemy z rówieśnikami, relacje rodzinne, konflikty
    • Rozwój i adaptacja: trudności w przystosowaniu się do nowych sytuacji, takich jak np. rozwód rodziców czy zmiana szkoły
    • Wypalenie rodzicielskie

    Ukończyłam studia psychologiczne na SWPS i kurs terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Swoją wiedzę aktualizuję poprzez udział w szkoleniach i kursach („Jak wspierać dziecko z wysokim radzeniem sobie z lękiem? Szkolenie dla specjalistów”; „Kids Skills – Dam radę i Jestem z Ciebie dumny” Swoje doświadczenie pracy jako psycholog zdobywałam głównie w Szkole Podstawowej 366 w Warszawie. Prowadziłam terapię psychologiczną dzieci  z ADHD, spektrum autyzmu, zaburzeniami adaptacyjnymi i opozycyjno – buntowniczymi. Bliskie są mi tematy regulacji i kontroli emocji, zaburzeń lękowych, trudności relacyjnych u dzieci, gdyż zgłębiałam je z dziećmi podczas codziennej pracy. Ponadto, udzielałam konsultacji rodzicielskich, prowadziłam warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli..

  • Małgorzata Zawadzka

    Psycholożka osób dorosłych, seksuolożka w trakcie szkolenia

    Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Obecnie kontynuuję naukę na kierunku seksuologia kliniczna na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz poszerzam swoją wiedzę w zakresie interwencji kryzysowej w Instytucie Pomocy Psychologicznej ITPB. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w Warszawskim Ośrodku Interwencji Kryzysowej. 

    W pracy z drugą osobą najważniejsze jest dla mnie stworzenie bezpiecznej przestrzeni pełnej akceptacji i zrozumienia dla różnorodności. 

    Zapraszam na konsultacje osoby, które:

    • Doświadczają trudności w życiu codziennym
    • Przeżywają kryzys
    • Doznają trudności w obszarze swojej seksualności 
    • Zmagają się z obniżonym nastrojem, lękiem, napięciem
    • Żyją w przewlekłym stresie, czują się przemęczone
    • Doświadczają trudności w relacjach międzyludzkich 
    • Czują się zagubione i chciałyby lepiej poznać siebie

    Swoją pracę opieram na metodach terapii poznawczo – behawioralnej, jednak korzystam również z technik pochodzących z innych nurtów, tak aby jak najlepiej dopasować proponowane oddziaływania do potrzeb zgłaszającej się osoby.

    Konsultacja seksuologiczna

    • Oferta skierowana jest do osób dorosłych, które doświadczają różnego rodzaju trudności w sferze seksualnej. Przykładowymi wskazaniami do odbycia konsultacji seksuologicznych są:
    • Zaburzenia funkcji seksualnych (np. zaburzenia erekcji, przedwczesny/opóźniony wytrysk, ból podczas stosunku, obniżenie/zwiększenie libido, trudność w osiąganiu orgazmu)
    • Trudności związane ze swoją tożsamością płciową lub seksualną (np. poszukiwanie swojej tożsamości płciowej/seksualnej, brak akceptacji dla swojej seksualności, lęk przed reakcją otoczenia w związku ze swoją seksualnością)
    • Lęk przed rozpoczęciem współżycia
    • Chęć poprawy swojego życia seksualnego
    • Dążenie do lepszego poznania swojej seksualności

    Kilka pierwszych konsultacji (zwykle 1-3 spotkania) skupia się na zebraniu szczegółowego wywiadu seksuologicznego mającego na celu dokładne określenie trudności (lub obszaru do pracy) i opracowaniu strategii dalszej pomocy. Wywiad ten ma również za zadanie ewentualne wykluczenie lub wskazanie potencjalnych pozaseksualnych przyczyn zgłaszanych trudności (np. choroba somatyczna).
    Zdarza się, że wstępne konsultacje wystarczają do rozwiązania zgłaszanego problemu.

    Kolejne spotkania opierają się na pracy nad określoną trudnością (celem) wykorzystując różne formy terapeutyczne dopasowane do potrzeb konkretnej osoby.

    Spotkania trwają 50 minut, a ich częstotliwość zależy od specyfiki zgłaszanej trudności.